زندگی در قبرس شمالی

بازدید : 8
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 زمان : 12:53

داستانی حقیقی وواقعی کلاهبرداری از ایرانیان بوسیله اشخاص سود جو در قبرس شمالی
ما مدام به‌دنبال مهاحرت از کشور ایران به کشورهایی اروپایی بودیم وچون مدارک و ملزومات اول رو نداشتیم از روش روادید از سفارت برایمان قابلیت و امکان پذیر نبوذ و یک کدام از دوباری که آزمایش کردیم به فیض ای نرسیدیم .زیرا خانواده هم بودیم دل و اقتدار مسیرهای غیر قانوی کوهستانی و دریایی و…رو هم نداشتیم وهمیشه پیرو این بودیم که یک راه حل ایمن پیدا کنیم تا توی یکی‌از تبلیغات درون اینستا دیدیم‌ که زده هجرت به انکلیس در بازه زمانی فرصت یک ماه از روش پرواز. تا این تبلیغ رو دیدیم‌گفتیم‌چه بهتر وبه ایدی تبلیغ داده مسیج دادیم که شماره تماس خواست هزینه زندگی در قبرس شمالی وبعد از اون بل پیش شماره انگلیس درون واتس اپلیکیشن تماسی رو داشتیم که آغاز به سوال های کرد.
یک‌سری نفرید
یک سری سال دارید
گواهی تحصیلی و…
ما تمامی داده ها رو دادیم هر محرمانه به پرسش کننده گفتیم ما تنها می‌خواهیم بی دردسر وسریع برویم واوهم تاکید می کرد شما به طور تماما ریلکس واز نحوه پرواز با هواپیما این عمل. و اعمال خواهید اعطا کرد وپیاده روی شما صرفا به اندازه مسیرتوی فرودگاه خواهد بود وما در غایت با دیدن یک‌سری عکس نفرات که توی فرودگاه کشور‌ایران بودن و آنگاه توی انگلیس اعتقادوباور کردیم‌ و برای وی تصاویر گذرنامه هامون‌ رو فرستادیم و قرار شد نفری ۱۵ هزار پوند در سه مرحله به وی پرداخت کنیم او‌لین مرحله وقتی که به سرزمین واسط برسم.

داستانی حقیقی و واقعی کلاهبرداری از ایرانیان بوسیله اشخاص فرصت طلب در قبرس شمالی
پس تایمی رو برای ما مشخص و معلوم کرد که توی اون تایم پرواز ما ایفا می‌شد وما هم گفتیم پس هنگامی که قراره سپس ورداخت کنیم مشکلی نداره و وی تصاویر بلیط مرحله نخستین رو به مملکت ترکیه برای ما ارسال کرد و قرار شدما فرودگاه ترکیه که رسیدیم برای وی مرحله نخستین رو از روش راز ارز ها جابجایی بدهیم تا اون هم ادامه مسیر رو بفرسته ما هم کول و توشه هجرت رو توده کردیم و از خانواده خداحافظی و راهی فرودگاه و یا این که پروازی که آن فرد برای ما خریداری کرده بود راهی ترکیه شدیم وتوی فرودگاه ترکیه براساس قرار قبل تماس برقرار کردیم وادرس کیف مبلغی رو برای ما ارسال کرد وما مرحله نخستین رو جابجایی دادیم واو بلیط ادامه مسیر رو برای ما ارسال کرد در به عبارتی روز در به عبارتی فرودگاه به قبرس شمالی با دعوت یک کدام از شرکت ها تولیدکننده مطره قبرسی شمالی که ما از وی پرسش کردیم جرا قبرس وپاسخ اعطا کرد مسیر رسمی بهتون گفتم واین هم مسیر رسمی میباشد وباز هم ماقبول کردیم ومنتظر شدیم تا ساعت پروار برسه وسوار هواپیما وعازم قبرس شدیم اوی فرودگاه ماشین کمپانی تولیدکننده چشم به راه ما بود وما رو به محل اقامت موقتمون‌موفقیت.

هنگامی که رسیدیم گشوده تماس کرفتیم اعلام کرد موقتی استراحت فرمائید تا نفرات دیگه تمامی برسن وفردا یا این که پس فردا میرید برای پرواز به انگلیس و تا اینجا تمامی جیز به طور کامل رسمی بودفردا صبح رسیدین به قبرس تماس کرفت وگفت برای ظعر اماده باشید یه ماشین با خصوصیات …میاد دنبالتون ودونفر دیگه هم سرراه سوار میکنه وشما رو میبره فروذکاه قبرس جنوبی ،ماهم شادمان گشوده اماده شدیم مرکز ساعت ماشین آومد و ماهم سوار شدیم وبین شیوه دونفر دیگه هم سوار شدن که انها هم اهل ایران ومانند ما به آرزو انگلیس به همین مدل راهی گردیده بودن وشدن هم هجرت ما وما هم خرسند که یاور داریم تو همین درحال حاضر واحپال حرف بودیم که به مرز در بین دو قبرس رسیدیم وپاس ها رو برای در دست گرفتن دادیم وگفتن می تونید رد بشید واز مرز رد شدییم ودر خط در بین دو عدد مرز پیغام اعطا کرد که مرحله دوم‌رو‌وتریز فرمائید تا سایر مسیررو اعمال بدم وباز هم زیرا همگی جیز خیلی خوب بود ما هم مرحله دوم رو پرداخت کردیم وراننده ماشین به هریک ما یک کارت اعطا کرد وطرف مهم کفت دیگه گذرنامه هاتون رو نشون ندید واین کارت ها رو نشون بدید.

تصویر کارتها عکس های خویش ما تاریخ به دنیا آمدن ها یکسان و تنها نام ها قرق می کرد به سمت مرز جنوبی رفتیم‌وبانشان دادن کارت ها خیلی شل از مرزرد شدیم وبعد ار مرز راننده ماشین بلیط های پرواز به انگلیس رو ما بخشید ودم درب‌ورودی فرودگاه لارنکا ما رو پیاده کرد اونجا ما متوجه شدیم که بلیط های ما همدم ما با هم ۲۴ فرق داره وتازه پروازهای برای روز‌بعده‌و یک‌روژ بایستی توی فرودگاه بمانیم پس تصمیم‌گرفتیک که یه اتاق توی هتل بگیریم و هر چهار نفر با هم باشیم.

داستانی حقیقی وواقعی از کلاهبرداری یک کمپانی اهل ایران برای هم وطن خویش در قبرس شمالی
دفعه دوستان رسید وعازم فرودکاه شدن برای پرواز به انگلیس وقرار شد وقتی که وصال انگلیس به ماهم خبر تن انها رفتم وما یک روز دیگه معطل مجال پرواز اما دلشوره گرفته بودیم‌وهیچ خبری از ان دوستان نشد هرچی هم با شماره واتس نرم‌افزار تماس می کرفتیم وسراغ انها رو می گرفتیم می بیان کردن وصال دنبال شغل های اجاره کردن منزل هستن تا بتونن اسکان پیدا کنن وبقیه عمل ها وسرشون شلوغه با هزاران شک و تردید‌آژانس گرفتیم که بریم فرودگاه سوار ماشین که شدیم‌دیدم اهنگ فارسی داره پخش میشه وفهمیدیم که راننده آژانس‌داره ایرانیه وماهم شادمان استارت به هم اکنون واحوال وایا‌اژاینجا راضیه وسوالهای دیگه که هر اهل ایران فارغ جمهوری اسلامی ایران از یه هموطن می پرسه که راننده اظهار‌کرد شما به سالمی یرمیگردید کشور‌ایران گفتیم خیر مت نازه از کشور‌ایران اومدیم وداریم میریم انگلیس که با یه وضعیت تعجب خاطرنشان کرد جرا این کلیه راحتون رو بدور کردید با روادید بی واسطه نرفتید ایااوندید اینجا رمز به اشنا بزدید که یهو ازدهن اینجانب دررفت که روادید نداریم البته داریم رسمی می ریم که راننده یه خنده تلخ کرد وگفت گشوده هم مهاجرغیر رسمی که حایل دل ما جاری شد گفتیم ما کلیه مسیر زو‌رسمی اومدیم واون که یه راننده بود تک تک مسیر امدن ما رو توضیح بخشید و دقیقا همون مسیر وهمون‌شرابط بود وفرقی نمی کردوراننده‌کفت اینجانب حای شمابودم فزودگاه نمی رفتم‌ زیرا مرزبانی فزودگاه با مرز زمینی خیلی فرق داره وباعث ترسیدن شدید ما شد و با آحاد اوصاف رفتیم توی فرودکاه یک‌سری ساعتی تا پرواز وتحویل توشه مونده بود ویه دل شوره تعجب آور هرچی به اون یار و همدم یم روزه خویش پیغام میدادیم‌حوابس عدم وجود یهو به ذهن رسید که شماره مادرش زو هم به اینجانب داداه بود توی جمهوری اسلامی ایران کفتم بزار یه پرسش از اون بپرسم بالاخره مادرش رو در حریان کذشته وهم از خال واحپال اونها باخبر میشیم وهم دلشوره خودمون از دربین میره پس تماس گرفتم وبع رنج رابطه برقرار شد درود واحوال پرسی وخودم رو تحت عنوان دوست فرزندش معرفی کردم وسراغ همسفر رو گرفتم اعلام‌کرد رفته هجرت بیرون گفتم اره تا قبرس جنوبی با هم بودیم البته بعدش خیری ازش ندارم که زد زیز زاری والتماس که کمکشون نمائید گفتم مگه چیزی گردیده تا روز گذشته که عالی بودن وبا هم بودیم وزفتندکه برن برای پرواز به انگلیس که صدای فغان اش ازجا پرید وشروع کرد به نفرین که اره اون از خداوند بیخبرهمین جوری کولشون زد پولشونم گرفت ودیشب که با التماس به سروان فرودگاه صرفا تونستن تماس بکیرن‌ اعلام کردن به جزم ورود غیرقانونی و جعل مدارک کارت شهروندی دستگیر شدند این رو‌ که بیان کرد اینجانب هم کریه ام گرفت وفهمیدم که اون کارت که توی مرژ به ما اعطا کرد چی بود اژ مادری حاجتمند خداحافظی کردیم‌ویواش ساکمون رو‌برداشتیم وخسته وغمگین از فرودگاه بیرون شدیم ‌هم اکنون مونده و یاشم و شک و تردید از هر اهل ایران که توی قبرس جنوبی می دیدم و پرسش می کردیم همون سخن های راننده آژانس رو میگفت با هزار دلواپسی تلفن سفیر کشور‌ایران توی قبرس رو به دست آوردیم‌ گستردن ما واقع رو‌ گفتیم و نام اون دو نفر رو که دیدم از احوالات اون‌ دو نفر به طور کامل با خبر است پس دیکه اطمینان شد که کلاهبرداری بوده و پولمون که رفته هیچ الان توی یک شرایط خیای بدتر هم هستیم وتوی این مرز و بوم مهاحر غیرقانونی یا این که می بایست بریم خودمون رو‌ به یوان معرفی کنیم که برویم‌ کمپ و یا این که به پلیس که دستگیر شویم‌ و دیپورت شویم به کشور ایران و الان در مسیری بلاتکیف و راز در معدود.